Wikia

Arno Adel
Ruimte arno adel uitgeknipt.png

Spellen

Miel Monteur - Miel Bouwt Auto's!
Miel Monteur - Recht Door Zee!
Miel Monteur - Miel Vliegt De Wereld Rond!
Miel Monteur - Huis Op Stelten!
Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!

Geslacht

Man

Beroep

Zakenman

Originele naam

Erik Erzon

Voice-over

Onbekend

Arno Adel is een man van adel. Hij heeft altijd dure spullen. Zo heeft hij in Miel Bouwt Auto's een dure Porsche, in Miel Recht Door Zee een mooi luxe jacht en in Miel Huis Op Stelten en Miel Verkent De Ruimte een groot luxe huis. 

Miel Monteur - Miel Bouwt Auto'sEdit

In Bouwt Auto's is de man die pech heeft vermoedelijk Arno Adel. De tekst die hij spreekt is onduidelijk, het lijkt net alsof het niet vertaald is naar het Nederlands en dat er dus nog gewoon Zweeds wordt gesproken. Verder speelt hij geen grote rol in het spel. Je kunt hem helpen door hem uit de modder te halen, of door de boom die voor zijn auto ligt weg te takelen. Je krijgt hierdoor altijd een onderdeel, dit ligt of achter de boom, of onder de Porsche wanneer deze in de modder staat. Hij zal op een bepaald moment niet meer te vinden zijn omdat alle spullen dan verkregen zijn. Ook kun je hem niet bezoeken, want hij woont niet in dit spel.

Miel Monteur - Recht Door ZeeEdit

In dit spel heeft Arno ook weer pech. Je hoort hem hier wel gewoon Nederlands spreken. Je kunt hem helpen door zijn GSM op te duiken (dit is alleen mogelijk wanneer je een duikerspak en duikhelm hebt) of door hem weg te slepen wanneer hij vast zit op een eiland (dit kan alleen met een sterke motor). Je zult voorwerpen krijgen van Arno als je hem helpt. Dit zijn onderdelen voor je boot. Verder kun je hem niet bezoeken, want hij staat niet aangegeven op de kaart en woont dus niet in dit spel.

Miel Monteur - Miel Vliegt de Wereld RondEdit

Arno Adel komt ook voor in dit spel. We hebben alleen nog niet ontdekt hoe je naar hem toe gaat. Volgens de in-game kaart woont hij op dezelfde plaats als Sam Scribbler in Slapersburg. Hij zal wel af en toe bellen en zeggen dat hij zijn GSM, horloge of deltavlieger kwijt is. Deze kun je dan ergens oppakken, maar als je het probeert terug te brengen is Arno niet thuis. Zie de walkthrough voor meer informatie.

Miel Monteur - Huis op Stelten Edit

In dit spel heeft Arno voor het eerst een vaste verblijfplaats waar je hem kunt bezoeken. Hij woont noordelijk in de bergen, je kunt er het snelst komen met de boot. Hij belt Miel om te vragen of hij zijn huis kan afbouwen. Hier is lijm voor nodig, die je van Staf krijgt. Miel bouwt het huis van Arno volgens de tekening. Hiervoor krijg je een steenplaat voor Birgit's oven en de radiatoren voor Vicky. Hierna vraagt Arno of je een parabool meeneemt, dit is eigenlijk een televisieschotel. Deze krijg je later van Peggy PC. Deze plaatst Miel op de buitenmuur, maar hij krijgt geen beloning.

Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte Edit

Zoals wel vaker in vorige spellen, wil Arno ook in dit spel weer graag dat er dingen voor hem worden geregeld. Hij zal Miel bellen om te vragen of Miel wil komen luisteren naar zijn 'nieuwe idee'. Arno wil namelijk een concert geven op de maan. Hij zal je een versterker meegeven die je naar de maan moet brengen. Ook gaat Arno mee naar de maan. Er is echter een probleem: er is geen stroom. Maar Miel zou geen Miel heten als hij hier geen oplossing voor heeft. Hij vliegt naar Venus, waar niet geland kan worden, maar onderweg komt hij zonnepanelen tegen. Deze kunnen worden gebruikt als stroom op de maan en worden op de versterker aangesloten. Maar, er is weer een probleem: op de maan is er geen lucht waardoor er geen geluidsgolven gedragen kunnen worden. Er kan dus geen concert gegeven worden. Arno en zijn band gaan naar huis. Later zal Arno weer bellen. Hij wil dat Miel koolzuurijs meeneemt vanaf Mars. Miel haalt het ijs op en brengt het naar Arno. Het is echter gesmolten. Miel zal naar Gaston en Gabriëlla gaan om een koelbox te halen. Opnieuw haalt hij het ijs op wat hij nu wel kan bewaren. Nu zal Arno een koolzuurijsconcert gaan houden. Er komt veel rook bij vrij.

Arno zal weer bellen, hij vertelt dat hij met zijn nieuwe telescoop alleen maar een melkachtige vlek ziet. Door aan professor Von Winkelhoek te vragen wat deze vlek betekent komt Miel erachter dat Arno al die tijd de Melkweg zag.

Around Wikia's network

Random Wiki