Wikia

Boris Borst
Ruimte boris borst uitgeknipt
Boris zwevend in zijn ruimtepak

Spellen

Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!

Geslacht

Man

Beroep

Astronaut

Originele naam

Boris Borstj

Boris Borst is een personage in Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte. Hij is een Russische astronaut die in een ruimtestation rond de aarde vliegt. Er is niet veel over zijn achtergrond bekend.

Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte Edit

Aan het begin van het spel komt er een flessenpost uit de ruimte bij Miel's huis. Het is een brief van Boris, hij zit in zijn ruimtestation en heeft radioapparatuur nodig. Dit kan Miel bij Peggy PC halen en brengen naar het ruimtestation met zijn eerste raket.

Vicky Vitamien heeft een Russische balalaika die ze aan Boris wil geven, hij is er erg blij mee. Later heeft hij nog een keer zuurstofflessen en een waterfiltersysteem nodig. Miel brengt het allemaal naar het ruimtestation. Door het spel heen krijgt Miel steeds onderdelen voor een mega-telescoop. Als hij 3 onderdelen heeft installeert hij het op het ruimtestation. Vicky wil proberen planten te groeien in de ruimte, dus Miel bouwt een kas op het ruimtestation en laat Boris de planten verzorgen. Wanneer Miel later terugkomt zijn de planten allemaal gegroeid.

Aan het eind van het spel wil Boris graag weer terug naar de aarde. Hij ruilt zijn plek met Professor Von Winkelhoek. Boris kan in de oude hoeve van Hendrik Hamer wonen. je kan hem nu bezoeken in zijn nieuwe huis. Je zal zien dat hij echte Russische klederdracht draagt.

Het RuimtestationEdit

Het ruimtestation is een Russisch ruimtestation dat in een baan rond de aarde draait. Boris is de enige astronaut aanwezig. Het ruimtestation is in de tijd van de Sovjet-Unie gelanceert, te zien aan de 'CCCP' logo's. Wanneer Miel het ruimtestation aantreft is er nog geen werkende radioapparatuur.

Nadat Miel heeft geholpen is het ruimtestation voorzien van radioapparatuur, een waterfiltersysteem, een telescoop, een kas met planten en een bureau met computer. Het ruimtestation heeft de vorm van een mannetje met een sombrero en een verrekijker.

Trivia Edit

  • Boris draagt een ruimtepak met 'CCCP' erop, wat de Russische afkorting is van de Sovjet-Unie. Dit wijst erop dat hij al minstens sinds 1992 (einde van de Sovjet-Unie) in de ruimte zit. De Sovjet-Unie staat erom bekend meerdere ruimtemissies te hebben uitgevoerd, waaronder twee bewoonde ruimtestations. Meer info.
  • In het Zweeds is zijn achternaam Borstj, dit is een soep van rode bieten. Een typisch Russisch gerecht.

Around Wikia's network

Random Wiki