Wikia

De racebaan kom je tegen in twee Miel Monteur spellen. In Miel Bouwt Auto's! is er een racebaan om je auto te testen. In Recht Door Zee! is er weer een racebaan om de snelheid van je boot te testen. Bij beide racebanen moet je de scores van andere personages (of jezelf) verbeteren, en dus een betere tijd neerzetten.  

Miel Monteur - Miel Bouwt Auto'sEdit

Racebaan

Het race circuit in Miel Bouwt Auto's

In dit spel is de racebaan een circuit waar je met je auto een ronde moet rijden onder de 18,60 seconden om de tijd van Juffrouw Sien te verbeteren.

Een handige manier om de snelste score te halen is door een raketmotor op je auto te monteren, de grootste benzinetanks en in plaats van een bank het fietszadel in je auto te zetten. Wanneer je op de racebaan komt is het het beste om niet meteen naar links (over de startstreep) te rijden, maar eerst naar rechts te gaan. Je begint de race dan namelijk nog niet en je zult dan nog eerst even kunnen tanken. Nu moet je de zelfde weg terug rijden op het circuit (tegen de klok in), langs de startstreep. Nu begint de race. Probeer zo snel en goed mogelijk te rijden zodat je geen tijd verliest. Je zult net niet genoeg brandstof hebben om bij de finish te komen, tenzij je uitstekend gereden hebt. Hierom is het handig dat je een fietszadel erop heb staan. Je kunt nu namelijk het allerlaatste kleine gedeelte door kunnen gaan met aandrijving van de trappers die op de fiets zitten. Je kunt een record van 9,30 seconden zeker halen door deze manier te gebruiken.

Ook kun je, zonder of met het fietszadel, eerst naar Laika gaan zoeken. Wanneer je Laika gevonden hebt en naar Staf hebt gebracht, krijg je extra benzine. Je kunt dan op dezelfde manier als hierboven beschreven staat een hoog record halen. Hierbij heb je het fietszadel niet per se nodig.

Miel Monteur - Recht Door ZeeEdit

Racebaan-boten

De racebaan in Recht Door Zee!, met het snelste pad.

Snelste boot

De snelst mogelijke boot

Hier komt een racebaan in voor die je met je boot kunt varen. Je moet de tijd van Staf Schroot verbeteren, ook al zit hij niet eens in het spel. Je kunt verschillende kanten op met je boot. 

Om de snelste boot te maken, moet je een middelgrote romp gebruiken, met de grootste motor en benzinetank. Zet verder zo weinig mogelijk op je boot. Als je een ondiepe kiel gebruikt, kun je een stuk afsnijden door het ondiepe stuk, waardoor je nog sneller bent, zie hiernaast.

Around Wikia's network

Random Wiki