Wikia

Frank Petanque / Gaston Garçon
Huizen 2 gaston.png
Gaston Garçon in Huis Op Stelten

Spellen

Miel Monteur - Miel Bouwt Auto's! Miel Monteur - Huis Op Stelten!
Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!

Geslacht

Man

Beroep

Beheerder van de fruitsapfabriek Eigenaar restaurant

Originele naam

Gaston Garson

Voice-over

Dirk Meynendonckx

Frank Petanque is een personage in de Miel Monteur serie. De naam Frank Petanque komt alleen voor in Miel Bouwt Auto's. Aan zijn naam te zien is hij hoogstwaarschijnlijk een Fransman. Hij is eigenaar van een fruitsapfabriek en draagt een koksoutfit.

Waarschijnlijk is Frank Petanque eigenlijk hetzelfde personage als Gaston Garçon. In de Zweedse versie van beide spellen heet hij namelijk Gaston Garson. Ook heeft hij dezelfde outfit als Gaston Garçon in Huis op Stelten en Miel Verkent de Ruimte. Dit zou een vertaalfout kunnen zijn.

Miel Monteur - Miel Bouwt Auto'sEdit

Fruitsap Frank.png

Fruitsap halen bij Frank Petanque in Miel Bouwt Auto's

Je kunt bij hem langs gaan en zult dit ook moeten doen wanneer je voor Jacky Nix fruitsap moet ophalen. Bij Frank kun je door middel van de tank die je van Vicky Vitamien hebt gekregen fruitsap ophalen. Wanneer je meteen doorrijdt naar Jacky kun je het fruitsap meteen afleveren.

Miel Monteur - Huis op Stelten Edit

Gaston Garçon heeft een restaurant samen met Gabriëlla Gourmet. Het restaurant heet 'Chez Nous' (Zeg: Sjee Noe), wat Frans is voor 'Bij ons thuis'. In dit spel helpt Miel bij Gaston een vloer leggen en later een top van een vuurtoren te monteren bovenop het restaurant.

Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte Edit

Gaston speelt een kleine rol in dit Miel Monteur spel. Hij heeft nog steeds het restaurant Çhez Nous' samen met Gabriëlla Gourmet Deze keer bevindt het restaurant zich niet aan de oostkant van de kaart, maar aan de westkant in Blauwwater. De enige rol die de twee restauranteigenaars spelen in het verhaal is wanneer Miel een koelbox nodig heeft. Miel zal de koelbox komen ophalen.

TriviaEdit

  • Petanque is de Franse benaming voor het spel Jeu de Boules.

Around Wikia's network

Random Wiki