Wikia

Mauritz Mieremans
Huizen maurits 2
Mauritz met zijn mierenverdelger

Spellen

Miel Monteur - Huis Op Stelten!

Geslacht

Man

Beroep

-

Originele Naam

Rickard Ratzenputz

Voice-over

-

Mauritz Mieremans is een personage in Miel Monteur - Huis op Stelten!. Zijn enige functie is onderdelen geven voor huizen. Hij heeft verder geen invloed op de andere spellen.

Miel Monteur - Huis op Stelten! Edit

Huis Mauritz

Miel gaat kijken bij het huis van Mauritz

Aan het begin van het spel komt hij langs om te vertellen dat hij op reis gaat. Dit doet Mauritz omdat zijn huis vol mieren zit, en hij er niets tegen kan doen. Hij heeft namelijk al van alles geprobeerd en zelfs zijn gepatenteerde 'Rattenpoetspatentbemiddeling' werkte niet.

Hij zal je af en toe spullen sturen uit verschillende landen waar hij naar toe reist. Je kunt deze brieven onderscheiden door te kijken naar de postzegel. Brieven van Mauritz hebben namelijk een postzegel, de anderen niet. Wanneer Miel Monteur de dennenolie krijgt van Vicky, gebruikt hij deze in het huis van Mauritz om de mieren weg te jagen. Eerst zal het aantal mieren verminderen, terwijl het verder geen effect lijkt te hebben. Of het moet zo zijn dat de dennenolie binnen een bepaalde tijd een aantal keren gebruikt moet worden, maar het is vaak zo dat het aantal mieren weer toeneemt.

Mauritz' reizenEdit

Hieronder staan de brieven die gestuurd worden door Mauritz. De volgorde van de data klopt niet altijd even goed. Zo zijn de eerste twee brieven verstuurd in januari, terwijl de derde brief verstuurd wordt in december. Dit terwijl je misschien vijf minuten aan het spelen bent. Ook zal Maurits bij iedere brief een pakketje doen met spullen. Deze vind je altijd nadat je de brief hebt gehad. Loop naar binnen en naar buiten of rijd/vaar weg en kom terug en je zult het pakketje vinden.

De spullenEdit

De spullen die je krijgt van Maurits staan hier opgesteld in de kasten, op dezelfde volgorde als de brieven in de galerij hierboven. Je kunt de spullen gebruiken in je eigen huis of in de huizen van andere personages. Ook kun je de bijenkorf naar Bob Bariton brengen, waar je een houtkachel voor terugkrijgt.

Trivia Edit

  • Het 'Rattenpoetspatentmiddel' is waarschijnlijk een slechte vertaling van of verwijzing naar zijn naam in het Zweeds: Rickard Ratzenputz.
  • Ratzeputz is een Duitse likeur gemaakt van gember.

Around Wikia's network

Random Wiki