Wikia

Professor Wilfried von Winkelhoek
Ruimte von winkelhoek uitgeknipt.png
Professor Von Winkelhoek onderzoekt een ruimtefossiel

Spellen

Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!

Geslacht

Man

Beroep

Wetenschapper

Originele naam

Winfried von Winkelhock

Professor Wilfried von Winkelhoek komt alleen voor in Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte! Hij wil meer weten over de meteorietinslag en hoopt meer kennis op te doen over het heelal, dit doet hij door bij Miel Monteur aan te kloppen en te vragen of hij mag rond snuffelen in de bibliotheek die oorspronkelijk van Wilma Wetenschap is.

Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte! Edit

Miel Monteur wordt door Sam Scribbler voorgesteld aan Von Winkelhoek bij de meteorieteninslag bij Dora's garage. Miel maakt kennis met de professor. Von Winkelhoek heeft interesse in de meteorietinslag en het heelal. Mede daardoor komt hij bij Miel langs om te vragen of hij in de bibliotheek van Miel mag rondkijken.

Ook zal Von Winkelhoek meehelpen bij het bouwen van een telescoop voor op het ruimtestation van Boris Borst en zal hij informatie geven over bepaalde dingen in de ruimte. Over kometen, meteorieten en het Melkwegstelsel bijvoorbeeld. Hij zal je zelfs vertellen dat je moet oppassen met het vliegen voorbij Mars, omdat je dan voorbij de asteroïdengordel moet. Dit zijn heel veel kleine planeetjes die dicht bij elkaar in een baan draaien, waar je langs moet.

Wanneer Miel op Europa is geweest, een van de manen van Jupiter, heeft hij een stuk gesteente uit een ijsblok geboord. Deze brengt Miel naar de professor en hij zegt dat dit een soort fossiel is, een ruimtefossiel. Het bevat waarschijnlijk sporen van leven. Op het plaatje in de infobox is te zien hoe de professor dit gesteente onderzoekt. Wanneer de professor het laatste stuk van de telescoop af heeft, heeft hij besloten mee te gaan met Miel naar de Ruimte. Hij wil graag in het ruimtestation blijven om meer te weten te komen van het Heelal. Wanneer je aankomt zijn Boris en Von Winkelhoek in het ruimtestation en wanneer je naar boven gaat om door de telescoop te kijken zie je een filmpje waarin Von Winkelhoek het universum laat zien. Het kan zijn dat dit filmpje niet goed laadt en het spel vastloopt. Wacht dan even geduldig, meestal doet hij het vanzelf weer.

Trivia Edit

  • Professor Von Winkelhoek lijkt erg veel op Albert Einstein. Dit kan puur toeval zijn, maar aangezien beide personen Duitse wetenschappers zijn, en qua uiterlijk precies op elkaar lijken is het erg aannemelijk dat de professor op Einstein is gebaseerd. Ook heeft Einstein veel bijgedragen aan de ruimtevaart en heeft dus ook met het heelal te maken gehad.

Around Wikia's network

Random Wiki