Wikia

Viona Valk
Viona Valk zonder achtergrond.png
Viona in Miel Vliegt de Wereld Rond

Spellen

Miel Monteur - Miel Vliegt De Wereld Rond!
Miel Monteur - Huis Op Stelten!
Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!

Geslacht

Vrouw

Beroep

Vogelspotter en -kenner

Originele naam

Fiona Falk

Voice-over

Onbekend

Viona Valk is een personage in de Miel Monteur serie. Ze komt voor in drie van de vijf spellen. Viona is een echte vogelliefhebber, ze woont dan ook altijd in de bergen. Ze heeft altijd een verrekijker bij zich.

Miel Monteur - Miel Vliegt de Wereld RondEdit

Viona Valk.png

Viona in Miel Vliegt de Wereld Rond

In dit spel komt Viona voor het eerst voor. Ze woont in een rotsachtige vallei in het Syltandsgebergte, waar ze roofvogels kan spotten. Om bij haar te kunnen landen met je vliegtuig heb je een VTOL vliegtuig en een haak nodig. De landingsbaan is namelijk erg kort. Viona speelt maar een kleine rol in het spel, ze vraagt je of je met je vliegtuig foto's kunt maken van roofvogels, in ruil voor gereedschap voor Ernest Heremiet. Ze geeft verder geen opdrachten in dit spel.

Miel Monteur - Huis op Stelten Edit

In dit spel woont Viona rechtsboven op de kaart. Ze woont hoog in de bergen bij een waterval. Ze zal je bellen om te zeggen dat ze een groot net nodig heeft. Die heb je daarvoor gekregen van Sven Skipper. Ze zal het net gebruiken om een kooi te maken voor haar adelaar.

Viona vertelt dat ze een droom heeft: om te vliegen tussen de vogels met een deltavlieger als eigen vleugels. Deze deltavlieger moet je voor haar bouwen met de oude molenwieken die je van Mario Molenaar krijgt. Als beloning krijg je het tweede stuk van de mysterieuze steen.

Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte Edit

Als Miel op de Maan is geweest ziet hij dat er nog een schotel ontbreekt. Deze kan hij halen bij Viona Valk. Ze vertelt dat ze aan een nieuw project bezig is, een zeppelin. Later, wanneer Miel bij Mercurius komt, kan hij daar niet landen, maar wel helium opzuigen. Dit brengt hij dan naar Viona, zodat ze het voor haar zeppelin kan gebruiken. Helium is lichter dan lucht, waardoor het de zeppelin kan laten opstijgen. Met de zeppelin kan Viona nog beter de vogels van dichtbij bestuderen.

Around Wikia's network

Random Wiki