Wikia

Wilma Wetenschap
Huizen negatief wilma ontwikkeld.png
Wilma op hoge leeftijd, samen met een jonge Bernard Brompot.

Spellen

Miel Monteur - Huis Op Stelten!
Miel Monteur - Miel Verkent De Ruimte!

Geslacht

Vrouw

Beroep

Wetenschapper / ruimtevaarder

Originele naam

Stella Stjärnströssel

Wilma Wetenschap is een personage dat genoemd wordt in de laatste twee Miel Monteur spellen. Ze was een voorouder van Miel Monteur. Waarschijnlijk leefde ze rond het einde van de 19e eeuw. Ze was een mysterieuze wetenschapper. Volgens Sam was ze een bekend gezicht in Blauwwater, maar niemand wist precies waar ze mee bezig was. Ze hield al haar onderzoeken geheim, totdat ze plotseling verdween en nooit meer terugkwam. Niemand weet waar ze heen ging.

Miel Monteur - Huis Op Stelten Edit

Huizen wilma krant.png

Het krantenartikel

Huis Wilma Voorkant.png

Het huis van Wilma Wetenschap

In Huis Op Stelten wordt Wilma voor het eerst genoemd, wanneer Miel tussen de rommel van zijn ingestorte huis een krantenartikel vindt. Het gaat over Wilma. Miel herinnert zich dat ze familie van hem was en opeens verdwenen is. Miel gaat er mee naar Sam Scribbler. Later in het spel belt Sam je terug omdat hij een fotonegatief heeft gevonden van Wilma.

Als je dit negatief later ontwikkelt, zie je dat Wilma met Bernard Brompot op de foto staat. Hij woont nog in Blauwwater, en vertelt dat hij familie is van Wilma. Hij zegt dat als je het mysterie van Wilma wilt ontrafelen, je naar de lagune moet gaan. Daar vindt Miel een vreemde machine waar de mysterieuze stenen in passen die je door het spel heen hebt gekregen. Wanneer je deze erin plaatst, verschijnt uit het water het huis van Wilma Wetenschap. Als je er naar binnen gaat vindt Miel een brief waarin staat dat ze op reis is gegaan en niet meer terugkomt. Daarnaast laat ze haar huis en al haar bezittingen na aan degene die de brief vindt. In Miel Verkent de Ruimte, woont Miel dus ook in dit huis. Je ziet dat Wilma bezig was met onderzoeken naar ruimtevaart, waarschijnlijk is ze op ruimtereis gegaan.

Miel Monteur - Miel Verkent de Ruimte! Edit

Wilma Wetenschap heeft Miel Monteur in het voorgaande spel een erfenis achtergelaten. Het huis/observatorium waar Wilma in leefde en zich bezig hield met de wetenschap. Miel gaat hier wonen en zal dit gebruiken als zijn observatorium en raketlanceringsbasis. Wanneer Miel een fototoestel op de maan vindt, en hij deze heeft laten ontwikkelen, komt hij er achter dat Wilma op de foto staat. Dit betekent dus dat Wilma al eens op de maan is geweest. Miel zal naar de plek van de foto reizen en komt er achter dat er schotels gericht staan op een rots. Door zelf de ontbrekende schotel toe te voegen vangt hij een signaal op, waarmee hij naar Peggy Pc gaat. Bij Peggy wordt het duidelijk dat het signaal van Mars af komt. Miel gaat naar deze plek toe en vindt daar een oude verlaten ruimtebasis. Ook treft hij een brief aan waarin staat dat Wilma in de 19e eeuw op deze plek is geweest en nu verder aan het reizen is door de ruimte. Verder wordt er geen informatie meer gegeven over Wilma. Ze heeft haar laatste dagen waarschijnlijk in de ruimte doorgebracht.

Trivia Edit

  • Stjärnströssel betekent letterlijk sterrenstrooisel, dit is in het Zweeds dus al een hint naar dat Wilma een ruimtevaarder was.
  • Het is eigenlijk onmogelijk dat Bernard Brompot met Wilma op de foto heeft gestaan. De foto is gemaakt vóór Wilma's verdwijning, dus dat moet ergens in de 19e eeuw zijn geweest. Bernard zou nu dan minstens 120 jaar oud moeten zijn, terwijl hij eruit ziet als iemand van in de 60. Bovendien kan niemand zo oud worden.

Around Wikia's network

Random Wiki